Тема.
Закріплення знань про звуки (с), (с),
літеру «с». Читання тексту «Ліс».
Мета.
Закріплювати вміння учнів виділяти у словах звуки(с), (с), виконувати звуковий
аналіз; формувати навички читання; розвивати спостережливість, зв’язне мовлення; виховувати
бережливе ставлення до природи.
Організаційний
момент.
Холодно зараз в лісах і лугах,
Холодно зайчикам, лискам, птахам.
Затишно, тепло в класі у нас:
-
Доброго дня вам, вітаю я вас.
-
Є дивний ключ, який допомагає відкрити всі «замки» в душах людей – це
усмішка. Поверніться один до одного і подаруйте свою посмішку.
Повторення
вивченого.
1.
Бесіда.
-
Яку букву ми вивчили на минулому уроці? Які звуки вона позначає?
2.
Читання букв з дошки.
-
Прочитайте букви, що позначають голосні звуки; приголосні звуки; всі
вивчені букви.
3.
Читання складів, слів із Букваря з буквою «с» ст.42-43.
4.
Повторення вірша, вивченого на минулому уроці.
Вивчення
нового матеріалу.
1.
Бесіда з елементами розповіді.
-
Яка зараз пора року? Які осінні місяці ви знаєте? Який зараз місяць?
Це
початок осені, середина чи кінець?
Осінь
- чарівниця вбрала усі рослини в різнобарвні шати. Як гарно зараз в цю пору у
лісі! Сьогодні , діти, ми вирушаємо в подорож до лісу. Але, щоб ми не заблукали
нам допоможе звірятко, якщо ви зможете відгадати загадку.
Червонясту шубку має,
По гілках вона стрибає.
Хоч мала вона на зріст,
та великий в неї хвіст,
мов намисто, оченята…
Як тваринку цю назвати?
2.
Звуковий аналіз слова «білка».
(Назвати 1 склад, другий склад; звуки першого складу,
другого складу. Назвати голосні, приголосні звуки. Назвати всі звуки по
порядку. Поставити наголос) Показ
іграшки білочки.
3.
Робота з Букварем. Опрацювання тексту «Ліс».
а)
бесіда за малюнком.
-
Розгляньте малюнок. Назвіть тварини, які зображені на ньому. Що ви знаєте про
лосів?
Доповнення
вчителя: лось – це велика, красива тварина з великими рогами. Харчується
різними трав’янистими
рослинами, мохами. Поїдає листя вільхи, горобини, ясена, верби, клена. Дорослі
лосі скидають роги в листопаді – грудні, а молодим лосям починають рости через
рік після народження. Роги з добре вираженою лопаткою з ‘являються на п’ятому році життя
тварини.
-Назвіть
дерево, біля якого зупинилися лосі. Вчитель: ліс, в якому ростуть сосни,
називають сосновим, або, кажуть, сосновий бір. Сосна росте швидко, не боїться
морозів, вітрів. З неї виготовляють ліки, папір, штучний шовк. У сосновому лісі
легко дихається, а запах хвої вбиває хвороботворні бактерії.
б)
читання тексту вчителем;
-робота
над заголовком: про що буде розповідатися у тексті?
-
послухайте текст, запам’ятайте назви тварин.
в)
читання учнями вголос;
- про
які дерева говориться у тексті? Послухаємо текст ще раз і дамо відповідь на
питання: що робить білочка?
г)
читання учнями хором; подумайте, як живуть лосі у лісі?
Фізкультхвилинка.
Хмарка сонечко закрила.
Слізки дрібнії зронила
Ми ті слізки пошукаєм
У травиці позбираєм.
Пострибаєм, як зайчата,
Політаєм, як пташата.
Лапки в боки, вгору вушка
Скачуть білочки – подружки.
Всі веселі? От чудово!
А тепер до праці знову.
д)
читання «Незнайко».
Вчитель учень
У
лісі клени. (сосни)
На
сосні-сойка. (смола)
Мишка
носила лісові горішки. (білка)
А он
ведмеді.
(лосі)
Усі
вони в неволі.
(на волі)
-
Що означає вислів « жити на волі» ?
е)
Гра «Букви загубились»
-
Білочка своїм пухнастим хвостиком витерла букви у словах. Подумайте і
прочитайте слова. (Білочка, лисичка).
Звуко-складовий
аналіз слів. Побудова звукових моделей слів: лосі, лісові. Робота в зошиті та
на дошці.
Графічне
зображення речень.
-
Білочка, діти, не просто так до нас
прийшла, вона принесла завдання. Ходить вона до лісової школи і просить , щоб
допомогли накреслити схему речення. Учень читає перше речення опрацьованого
тексту
І
креслить на дошці схему, а діти в зошитах.
-
Скільки слів у реченні? Назви перше слово, друге…
-
Що говорить про кінець речення?
Вчитель
читає речення, а діти самостійно будують схему.(Білочка носила лісові горішки).
1 учень за дошкою. Учні звіряються з тим, що на дошці.
Хвилинка
– цікавинка: у білки чудова пам’ять. Вона розвішує на різних деревах грибочки, ховає в опале листя та у
дупла дерев горішки і жолуді і ніколи про них не забуває. У стрибках з дерева
на дерево їй допомагає великий, пухнастий хвіст, який служить і парашутом, і
кермом. А взимку вона накривається хвостом, як ковдрою.
-
Який ще знак може стояти в кінці речення?
-
Придумайте питальне речення, окличне.
Розвиток зв’язного мовлення. Розповідь за картиною.
-
Розгляньте картину і скажіть, яка пора року зображена ? З чого це видно? (
листя опало, темні, сірі хмари, нема сонця)
-
Що робить білочка? Ведмідь? Зайчик?
-
Що роблять звірі?
-
Чи можна почути веселий спів пташок?
1-2 учні розповідають колективно складений текст.
-
Як можна підписати картину?
Розфарбовування малюнка – білочки. Перевірка
диференційованої роботи.
-
Допоможіть білочці дістатись до грибочків.
Релаксаційна
пауза. Звучить музика.
-
А зараз заплющіть очі й уявіть себе у найпрекраснішому місці на землі. Це велика
квітуча галявина, на якій м’яка ще зелена трава. Ви відчуваєте,
як ноги ступають по ній, як дивно шарудить опале листя під ногами. Тіло огортає
приємна прохолода. Повіває вітерець, і вам хочеться бути тут, серед цієї краси.
Вдихніть глибше свіже повітря. Чуєте якісь звуки? Може це шумлять дерева чи
співають пташки? Залишайтесь серед цього прекрасного буяння природи, і
відчуйте, як у вас вливаються нові сили…
А тепер
розплющіть очі й повільно озирніться довкола. Спробуйте зберегти свіжість,
бадьорість і гарний настрій на весь день.
Підсумок
уроку.
Білочка - умілочка – добра
господиня.
В неї є горішки, шишок повна
скриня.
От метнулась білочка, заховалась
в скринці -
Це вона готує нам усім гостинці.
(
Пригощання учнів гостинцями від білочки)
Немає коментарів:
Дописати коментар