Тема. Засвоєння таблиці множення числа
8. Задачі на спосіб
зведення до одиниці.
Мета.
Удосконалювати вміння учнів розв’язувати два види задач на знаходження четвертого пропорційного; домогтися
засвоєння таблиці множення числа 8 напам’ять. Розвивати логічне мислення
учнів. Виховувати бережне ставлення до природи.
Організаційний
момент.
Усміхнися
всім навколо:
Небу,
сонцю, квітам, людям…
І
тоді, обов’язково
День
тобі веселим буде.
Девіз
уроку:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а
міркувати.
Дружно й плідно працювати.
Контроль,
корекція і закріплення знань.
Індивідуальна
самостійна робота на карточках. (3 учні)
Каліграфічна
хвилинка
Записати
результати множення
1
варіант – множення числа -8;
2
варіант – множення числа -7;
Підкреслити
ті числа, які можна розкласти на два однакові множники.
Усний
рахунок – використання наочності (таблиця)
Задача.
14 морквинок роздали порівну 4 зайчикам. Чи може таке бути?
Скільки
отримає кожен зайчик і скільки залишиться?
Задача.
Чи вистачить 30 горішків, щоб роздати
4 білочкам по 8 горішків?
Скільки
горішків потрібно?
Математичний
диктант.
-
Скільки очей у павука, якщо у чотирьох павуків 32 ока?
-
Довжина стрибка зайця 3м. Скількома
стрибками він подолає відстань 15 м?
-
Прудка жаба чотирма стрибками долає відстань 12 м. яка довжина її стрибка?
-
Їжак живе до 10 років, а життя зайця – у 5 разів коротше. Скільки років
живе заєць?
-
Слону в зоопарку на день дають 30 кг сіна, 60 кг овочів, 7 кг чорного
хліба, 2 кг білого хліба та 1 кг цукру. Скільки всього продуктів на день дають
слону?
Розвиток
математичних знань
1.
Робота над задачею. Розв’язання записати виразом.
30 : 6 * 8 = 40 ( м.)
-
Який це вид задачі?
2.
Робота над задачею. Розв’язування її з поясненням.
-
Про що можна дізнатися в першій дії?
-
То скільки потрібно пугачів, щоб з’їсти 40 мишей?
1)
30 : 6 = 5 (м.)
2)
40 : 5 = 8(п.)
-
Порівняйте скорочені записи до цих задач. Чим вони схожі ? Чим
відрізняються?
Висновок:
ці задачі є взаємообернені.
Фізкультхвилинка.
Добре те, що сонце світить.
Добре те, що віє вітер.
Добре те, що ось цей ліс
Разом з нами ріс та ріс.
Добре те, що в нашій річці
Синя, небрудна вода.
І мене матуся рідна після школи
зустріча.
Нахилилися назад
І направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло.
Робота
в математичному центрі – 2 учні. Завдання на картках.
Диференційована
робота по варіантах
Завдання
для 1 варіанту.
1.
Скласти і обчислити вирази.
Перший
доданок -50 , другий –добуток чисел 8 і 4.
Ділене
56, дільник виражений різницею чисел 30 і 23.
Суму
чисел 37 і 26 зменшити у 7 разів.
2.
Склади і розв’яжи рівняння
Невідоме число збільшили у 7 разів і дістали 56.
Завдання
для 2 варіанту.
1.
Обчислити приклади.
(50 –
46) * 8= 39 + 3 * 6 =
6 * 8
– 34 = 32 : 4 * 8 =
2.
Розв’яжи рівняння. (підручник, № 346
(1)
Перевірка.
Логічна задача (на
дошці).
З міста у село ведуть дві дороги, а з села до лісу – три.
Василько несе лісовим тваринкам гостинці. Скількома способами можна проїхати з
міста через село до лісу?
Робота з геометричним матеріалом. Підручник, № 347
-
Назвіть многокутники.
-
Назвіть ті, котрі можна було б
утворити з 2 менших трикутників.
Підсумок уроку. Виховний момент про бережне ставлення до
тварин, викликати бажання допомагати їм взимку.
-
Що сподобалось вам на уроці?
Немає коментарів:
Дописати коментар