вівторок, 12 березня 2019 р.


Тема.  РЗМ. Складання твору – опису «Моя матуся»
Мета. Вчити писати твори з елементами опису зовнішності людини. Збагачувати активний словниковий запас учнів, розвивати мовлення учнів. Виховувати любов та повагу до матері.
Привітання
Організаційний момент
Девіз уроку: Душу і серце в роботу вкладу
                      Кожну хвилину в труді бережу!
1.    Слухання вірша.
Якщо бачиш на картині-
Намальована людина.
Балерина чи шахтар,
Льотчик, лікар, генерал
Може дівчинка маленька
Чи бабусенька старенька
В повний ріст, а може ні
В профіль, фас чи на коні
В русі, сидячи, з букетом -
Знай, що все це є – (портретом).
2.    Бесіда за змістом вірша.
-        То що таке портрет?
-        Художники намагаються передати не тільки точну зовнішність людини, а й внутрішній світ, характер
-        Постановка проблеми:- А чи можна за допомогою слова так само правдиво змалювати людину?
3.    Гра « Впізнай за описом» (виставлені портрети)
·       Ця людина має мужній вигляд. Очі спокійні, погляд впевнений. Рідке рівне волосся гладко зачесане, вузькі вуста щільно замкнені.
·       У цієї людини дуже добре і приємне обличчя: великі карі очі, ніжний румянець на щоках, червоних вуст ледь торкається посмішка.
·       Ця людина похилого віку,її скронь уже торкнулася сивина, на чолі зявилися зморшки, а великі очі світяться дюбром, бо не втратила оптимізму і віри у життя.
Висновок. Велика сила слова. Художнє слово має  таку ж силу як фарби і пензель в руках художника.

Повідомлення теми уроку.
-        Сьогодні ми будемо оволодівати мистецтвом словесного малювання портрета добре відомої вам людини. Відгадайте, якої?
Найрідніша, наймиліша,
Всіх вона нас пестить, тішить.
Завжди скрізь буває з нами…
Відгадайте, хто це?
1.    Робота довідкового бюро. Ви мали приготувати прислівя про маму.
Мати однією рукою бє, а другою – гладить
Дитина плаче, а матері – боляче.
У дитини заболить пальчик, а в мами – серце.
-        Це лише краплина із того, що сказано про маму.
-        З чого складається текст? Текст починається із зачину, а життя кожного – з мами. Це і буде зачином « В світі все починається з мами»
-        Як ви розумієте цей вислів?
2.    Складання плану.
1.    В світі все починається з мами
2.    Моя матуся – найкраща.
Голос – дзвінкий, ніжний, мов дзвіночок;
Очі – карі, голубі, мов небо;
Волосся – чорне, русяве, пряме, довге, коротке, кучеряве, пишне
Руки – невтомні, працьовиті, золоті
Серце – добре, чуйне,
3.    Я дуже люблю свою неньку
Практична частина
1.Усний опис 1 – 2 дітьми
2. Послухайте оповідання В.Сухомлинського і скажіть, чи можливо впізнати людину за таким описом?
- При написанні твору слід використати особливі прикмети вашої мами.
Як можна завершити твір? Висловіть найщиріші почуття. Памятайте, що кожен пункт плану – окремий абзац.
Зразок
Моя матуся
      В світі все починається з мами, бо вона дає нам життя. Перше, що ми бачимо – це її обличчя, перше, що ми чуємо – її голос.
      Моя матуся – справжня красуня. У неї тихий і лагідний голос, мов струмочок. Очі – великі, голубі, мов небо. Волосся світле, пишне, мов стигла пшениця. Руки у матусі дійсно умілі: все вміють, все встигають, а серце добре і чуйне, бо знайдеться в ньому тепло для кожного.
     Я дуже люблю свою неньку і ніколи не скривджу її.
Самостійне написання твору
Підсумок уроку.

Немає коментарів:

Дописати коментар