вівторок, 5 березня 2019 р.


Тема. Складання твору – опису на основі репродукції  картини М Глущенка «Зимовий день»
Мета. Вчити учнів складати звязні висловлювання на основі репродукції. Розвивати мовлення учнів, збагачувати словник. Використовувати знання, набуті на уроках природознавства. Виховувати спостережливість, бережливе ставлення до природи.
Організаційна частина
Підготовча частина
1.    Оголошення завдань уроку
2.     Розповідь про художника.
Народився  М Глущенко на Дніпропетровщині (1905-1977рр), закінчив Берлінську школу мистецтв. До 1936р жив за кордоном. Писав пейзажі, портрети.
3.    Розгляд картини. Бесіда
- Яка пора року зображена?
- Як світить сонце? Яке небо? Хмари?
- Яке повітря?
     -  Що зображено на передньому плані?
-  Які кольори переважають?(поступово холодні кольори переходять у теплі)
-  Чи можна побачити красу у зимовому пейзажі?
-  Які почуття викликала картина? (мені і раніше подобалася зима, але тепер вона подобається ще більше)
4.    Робота над планом, записаному на дошці.
План
1.    Білий колір зими
2.    Зимовий день (за картиною)
3.    Красуні-берізки
4.    Про що перешіптуються дерева?
5.    Враження від побаченого (милуюсь, вдихаю свіже морозяне повітря і знаю, що  весна уже ось-ось прилине)

Основна частина
       1.Робота з опорними словами: ранковий час, позолотило верхівки, осяяні берізки, снігові шапки, у всій красі, тонко сприйнятий.
       2.Робота з синонімами.
Ранок – сонячний, морозний, світлий
Сонце- ясне, яскраве, ласкаве.
Ялинка – зелена, пишна.
Повітря- чисте, свіже, морозне.

2.     Складання твору 1-2 сильними учнями.
3.     Зачитування зразків.
Зимовий ранок
          Щороку в наш край на білій колісниці прилітає зима. Усе замітає снігом. Особливо милують око ліси і сади, припорошені снігом.
           Саме зимового дня зупинився перед лісом художник, аби назавжди залишити неповторний витвір природи.
          На передньому плані ми бачимо берізки, які схилившись одна до одної, про щось перешіптуються. Своє листя вони зронили ще восени, а тепер туляться від холоду.
         Неподалік підслуховує їхню розмову одинока красуня ялинка. Вона уже звільнилася від зимової шуби.
Зимовий ранок
          На картині-ранковий час пізньої зими. Від сонця, яке ще не піднялось високо над горизонтом, щоразу сміливіше пробивається сонячне проміння. Воно щедро позолотило верхівки дерев. Від осяяних сонцем беріз падають довгі тіні. Небо світле, чисте. Ще зима дихає морозом, але вже добре відчувається подих весни. Ялини скинули снігові шапки. Повеселішали берізки. Лише земля дрімає під сніговою ковдрою.
          Художник відтворив на картині очікування весни. Природа ніби дихає свіжим, чистим повітрям і грає, міниться всіма кольорами веселки. На зміну холодним барвам ідуть теплі, сонячні, ніжно-рожеві.
          Пейзаж постає перед нами в усій красі, тонко сприйнятий і відтворений на полотні художником.
         
4.    Повторення правильного оформлення роботи.
-        Зі скількох частин складається текст?
-        Як пишеться кожна частина?
Самостійне написання твору
Підсумок уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар